Allmän information
SD-butiken drivs av ADBO Sverige AB med org. nr 559085-0524, som är helägt av Sverigedemokraterna 802018-1791.
Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej användas utan Sverigedemokraternas och ADBO ABs skriftliga tillstånd.

Pris
Alla priser visas i svenska kronor (SEK) och inkluderar lagstadgad svensk moms på 25 procent. Betalnings- och fraktavgifter är inte inkluderat i priserna och kommer att anges vid ditt köp.

Frakt och leverans
Vi kan ej garantera att den vara som syns på hemsidan finns i lager, exempelvis udda storlekar och färger. Vid sådant fall kommer vi att meddela dig om leveranstiden blir längre än vad som förmedlats via hemsidan.

Fraktkostnaden varierar beroende på vilken typ av produkt som beställs och debiteras beroende på hur stort emballage din order kräver. Kostnaden för frakt syns alltid separat i varukorgen.

Leveranstiden är i vanliga fall 3-7 arbetsdagar, om inget annat anges för produkten. Om din försändelse inte har kommit till dig inom 7 dagar kan det bero på oförutsägbara händelser inom leveransgången eller Force Majure (se avsnitt nedan). Det är då viktigt att du tar kontakt med oss så vi kan undersöka din order, detta gör du på butik@sd.se. Kom ihåg att bifoga ordernumret i mailet.

Frakt och leverans utomlands
Vi erbjuder inte frakt till utlandet.

Adressuppgifter
Vi skickar försändelsen till den adress som du anger vid köptillfället. Om ditt namn/efternamn inte finns folkbokfört, eller ej står på brevlådan, måste du ange en C/O-adress. Det är ditt ansvar som köpare att uppge rätt adress.

Reklamation
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga. Om du upptäcker något fel på en vara ska du som kund kontakta vår kundtjänst på butik@sd.se så fort felet upptäckts. Kom ihåg att bifoga ordernumret i mailet.

För att SD-butiken ska kunna godkänna en reklamation så ska ett klagomål framföras inom två månader från det att du mottagit varan.

SD-butiken förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte har något ursprungligt fel eller inte är felaktig.

Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Returer och Byten
Ångerrätten gäller 14 dagar från det att du tagit emot varan enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Ta kontakt med oss på butik@sd.se för mer information om hur du går vidare. Kom ihåg att bifoga ordernumret i mailet.

Återbetalning
När vi har mottagit din retur och kontrollerat skicket så kommer vi att genomföra återbetalningen inom 2-5 bankdagar. Du kommer att bli meddelad via mail när din återbetalning är genomförd.

Ej uthämtad försändelse
Försändelser som inte hämtas ut och som går i retur innebär extra kostnader för oss. SD-butiken förbehåller sig rätten att ta ut en avgift om 149 SEK för att täcka dessa.

I ett sådant fall kommer vi att kontakta dig på den mail eller det telefonnummer som du angivit vid beställning. Om du fortfarande vill ha din order så kommer vi att skicka en faktura till den adress du angivit vid beställning.

Vid upprepade försök utan svar kommer vi att annullera din order och dra av avgiften och skicka tillbaka resterande belopp till dig. SD-butiken förbehåller sig rätten att skicka ut en faktura dig på resterande belopp om din order ej täcker avgiften.

Avbeställning och ändring av order
Har du frågor om din order, kontakta gärna vår kundtjänst på butik@sd.se för mer information angående ert ärende. Kom ihåg att bifoga ordernumret i mailet.

Personuppgifter
När du handlar hos SD-butiken registreras dina personuppgifter i vårt system. SD-butiken behandlar all personlig information enligt bestämmelserna i personuppgiftslagen, PUL. Uppgifterna som du lämnar till oss hanteras konfidentiellt och ingenting förs vidare till tredje part. Dina uppgifter används endast i syfte att fullfölja din order och för att ge dig så god service som möjligt. Du har rätt att begära ut dina uppgifter eller att få dessa raderade genom att en förfrågan skicka till butik@sd.se.

Säkerhet
När du handlar hos oss skyddar vi dina uppgifter med hjälp av kryptering. Vi använder SSL (Secure Sockets Layer) som är ett säkerhetsprotokoll för säker överföring av data via internet. SSL-protokollet gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras.

Force Majeure
SD-butiken ansvarar ej för förseningar orsakade av omständigheter vi ej kan råda över. Exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, ändrade myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, tekniska problem eller fel i el-/tele-/dataförbindelser, krig, terrorism, arbetskonflikter, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser.

För övriga frågor: butik@sd.se